بلاک چین چگونه کار می کند؟
نوشته شده توسط : factcoins

 

اجزای بلاکچین

 

شبکه ای از کامپیوترها (نودها) بلاکچین را اجرا می کنند. آنها دائماً در حال تبادل اطلاعات مربوط به معاملات و بلاک های جدید هستند. نودها زیرساخت های بلاکچین را تشکیل می دهند.

 

در بلاکچین چند نوع نود یا گره وجود دارد:

 

Full node: گره کامل مانند برج آنتن تلفن همراه است که تلفن شما به آن متصل می شود. تمام ایستگاه های آنتن (گره های کامل) به یکدیگر متصل شده و زیرساخت شبکه ارتباطی را تشکیل می دهند. اگر می خواهید با تلفن خود تماس بگیرید ، قبل از اینکه بتوانید با هر تلفن همراه دیگری تعامل کنید ، ابتدا باید به برج تلفن همراه متصل شوید. در شبکه توزیع شده بلاکچین ، گره های کامل در بیشتر اوقات فعال هستند و شبکه توزیع شده را تشکیل می دهند. آنها همچنین یک نسخه از کل بلاکچین را نگهداری می کنند.

 

 


بیشتر بدانید:نانس (nonce) : ماینرها در جستجوی یک قطعه گمشده!!


 

 

 

Light node : گره سبک یا لایت نود کپی بلاکچین را نگه نمی دارد برای همین قبل از اینکه بتواند با بلاکچین ارتباط برقرار کند ، باید به یک نود کامل متصل شود.زمانی که از کیف پول روی تلفن یا رایانه خود استفاده کنید ، از گره سبک استفاده خواهید کرد. بیشتر کیف پول های موجود گره های سبک هستند ، به این معنی که آنها کلیدهای شما را ذخیره می کنند اما کپی بلاکچین را حفظ نمی کنند.

 

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.





:: برچسب‌ها: Full node , Light node , Miner , factcoins , استخراج کننده ها , بلاکچین , شبکه توزیع شده بلاکچین , شبکه نظیر به نظیر , لایت نود , ماینرها , peer to peer , ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: